Public paste
Undefined
By: Guest | Date: Mar 26 2010 19:13 | Format: None | Expires: never | Size: 3.96 KB | Hits: 1182

  1. Geachte heer/mevrouw,
  2.  
  3. Naar mijn weten heb ik op 22 januari mijn OV studenten weekkaart opgeladen. Ik heb hiervan een bon gekregen die ik kan overleggen.  
  4.  
  5. Op deze bon staat o.a.:
  6.  
  7. Product            stud. week
  8. geldig vanaf       13/01/2009
  9. geldig tot en met  31/12/2012
  10. status     klaar voor gebruik
  11.  
  12. Hieruit zou men dus redelijkerwijs kunnen opmaken dat het product correct is geladen en geldig is tot en met eind 2012.
  13.  
  14. Ik heb in de periode van januari t/m 16/03/2009 zonder problemen kunnen reizen met trein, bus, tram en metro.
  15. Op 16/03/09 ben ik 's ochtends zonder problemen naar mijn stageplaats gereisd. Op de terugweg kreeg ik in de tram de melding "saldo te laag". Ik mocht wel meereizen. Vervolgens moest ik overstappen op de metro. Ik kwam dus het poortje niet door, waarop ik werd geholpen door iemand van het GVB. Deze dame heeft gekeken naar naar mijn kaart in de machine en heeft een overzicht uitgedraaid. Ze heeft mij verteld dat mijn product goed was geladen maar dat er toch geld afgetrokken is. Terwijl ik een week OV heb en het was een maandag. Ik zou mij moeten vervoegen tot de ticket informatie balie.
  16.  
  17. Ik heb toen geld moeten zetten op mijn OV-chipkaart om door de poort te kunnen. Eenmaal door de poort drong het tot mij door dat ik niet wist waar de ticket informatie was, ik vroeg dit aan twee mensen van het GVB waarop ze mij vertelde dat dit twee haltes verder was. Twee haltes in de richting waar ik niet naartoe moest. Omdat ik die avond een afspraak had was ik niet in de gelegenheid om daarheen te reizen. Ik ben die week ziek geworden waardoor het mij ook niet is gelukt.
  18.  
  19. de eerste gelegenheid die had was 26/03/2009. Die ochtend heb ik in de trein een vervoersbewijs moeten aanschaffen ter waarde van E 34.50 om op de plaats van bestemming te komen. Ik heb mij op het station Amsterdam Sloterdijk gemeld bij de ticket informatie bali. Hier kon ik niet worden geholpen, wel heb ik een kaartje gekregen voor het openen van de metro poortjes en is er een uitdraai gemaakt van mijn reisgegevens. Hier staat wederom op dat ik een geldige studenten week product op de kaart heb staan. De man achter de bali raadde mij aan contact op te nemen met trans link via het daarvoor bestemde nummer.
  20.  
  21. Dit heb ik diezelfde avond gedaan. Hier werd mij verteld dat ik mijn product niet heb geladen. Ik heb verteld dat ik een uitdraai heb van de automaat waarop staat dat dit wel het geval is. De jongeman aan de telefoon vertelde dat ik dit niet heb gedaan. Dit kwam op mij over alsof ik voor leugenaar uitgemaakt werd. Ook vertelde hij mij dat er een reisproduct voor mij klaar stond. Wat ik geladen had op 22 januari zou een "tijdelijk abonnement" zijn. Dit is in mijn ogen heel vreemd gezien er toch echt op de bon staat:  
  22.  
  23. geldig vanaf       13/01/2009
  24. geldig tot en met  31/12/2012
  25. status     klaar voor gebruik
  26.  
  27. Redelijkerwijs kan men dus aannemen dat het hier niet om een tijdelijk product gaat. Daarnaast heeft de dame van het GVB op 16/03/2009 mij ook niet kunnen vertellen dat er nog een product klaar stond.
  28.  
  29. De kosten die ik tot nu gemaakt heb zijn als volgt:
  30.  
  31. opladen van chipkaart op 16/03/2009                         1 euro
  32. Opladen van chipkaart op 26/03/2009                         1 euro
  33. vervoersbewijs in de trein aanschaffen                  34.50 euro
  34. kosten gesprek met translink helpdesk 15min a 0.10 euro= 1.50 euro
  35.  
  36. Kosten voor 1 uur vertraging ten gevolge van het missen van
  37. aansluiting op 16/03/2009 a uurloon van 15 euro            15 euro  
  38.  
  39. De totale kosten zijn 53 euro
  40.  
  41. Daarnaast heb ik de immateriële schade die ik door dit alles heb opgelopen nog niet meegerekend. Gaarne verzoek ik u het verschuldigde bedrag z.s.m. over te maken op giro rekening nummer 7408925 t.n.v. Rodger van Doorn Zandvoort.
  42.  
  43. Mocht u niet overgaan tot betaling zal ik mij, in overleg met mijn juridisch adviseur en de consumentenbond, beraden op eventuele verdere stappen.
  44.  
  45. Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geinformeerd,
  46.  
  47. Vriendelijke groet,
  48. Rodger van Doorn